© Παρέχεται από: Capital.gr |
Έχω θέσει με κόκκινα γράμματα, σημεία που θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σου φίλε, αναγνώστη, Συνέλληνά μας. Όπως επίσης έχω υπογραμμίσει και το φλέγον σημείο - ζήτημα αυτού του άρθρου. Δηλαδή, το εν λόγω μουσείο, στο παρελθόν ίσως και μέχρι σήμερα, έχει απολαύσει την οικονομική εύνοια του Υπουργείου Πολιτισμού σου!!! Δηλαδή, δημόσιο χρήμα, δηλαδή τα δικά σου χρήματα! Δεν φτάνει που το Κεντρικό Ισραηλινό Συμβούλιο Κ.Ι.Σ. χαίρει το ίδιο και τα εγγεγραμμένα μέλη του, αφορολόγητης μεταχείρισης από το κράτος σου με νόμο σε Φ.Ε.Κ. από το 1978 (40/Α’ 22.3.1978)! Και σα να μην έχει χάσει αρκετά η Ελλάς και ο Έλληνας από τον 'Β Παγκόσμιο Πόλεμο, σα να μην χύθηκαν ποτάμια αίματος αθώων Ελλήνων και τέκνων τους, σα να μην πρόσφερε αρκετά τότε και ποτέ! Σα να έχει ήδη εισπράξει τις πολεμικές αποζημιώσεις από και, τα δάνεια προς την Γερμανία! Ή μήπως Ελληνικά μουσεία απολαμβάνουν σε κάποιο άλλο μέρος του πλανήτη, εντός και εκτός Ελλάδος, χρηματοδοτικά προνόμια, με όφελος το Ελληνικό Δημόσιο, με όφελος ανταποδοτικά την τσέπη σου;;;
Η λίστα με τα κερατιάτικα που πληρώνουμε όλοι εμείς, αλλά και οι πατεράδες μας, οι παππούδες μας, οι προ-παππούδες μας και πάει λέγοντας… είναι απύθμενη αδερφέ μου!!! Πραγματικά και αποδεδειγμένα! Το θέμα είναι τι θα κάνεις ΕΣΥ από σήμερα, που έλαβες την πληροφορία;! Τι θα κάνεις για το παρόν σου και για το μέλλον των παιδιών σου;;;
Δείτε επίσης ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα θέματα με τα οποία καταπιάνεται το ΚΙΣ στην επίσημη σελίδα του, από όπου με τις ευλογίες των ανθΕλληνικών διαχρονικά κυβερνήσεών μας, απλώνουν το χέρι, στις τσέπες μας. Κλικ εδώ
Ένα δείγμα μόνον θα σας παραθέσω εδώ:
Γ. Φορολόγηση και Περιουσία των Νομικών Προσώπων των Ισραηλιτικών Κοινοτήτων
Με το νόμο 2456/1920 (ΦΕΚ Α’ 173) επί πρωθυπουργίας Ελευθερίου Βενιζέλουορίστηκε ότι οι ισραηλιτικές κοινότητες είναι «νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου». Στο άρθρο 4 ορίστηκε ότι, μεταξύ άλλων, οι ισραηλιτικές κοινότητες δικαιούνται να δέχονται εισφορές από τα μέλη τους. Η εισφορά αυτή (όπως ήδη αναφέρθηκε, στην εβραϊκή γλώσσα ονομάζεται «πέτσια») καθορίζεται από την ίδια την Ισραηλιτική κοινότητα και έχει την ίδια σημασία και αποστολή με τις εισφορές των Ορθοδόξων πιστών για την λειτουργία της Ορθόδοξης Εκκλησίας (συντήρηση ναών κλπ). Ο ν.4301/2014 «Οργάνωση της νομικής μορφής των θρησκευτικών κοινοτήτων και των ενώσεών τους στην Ελλάδα» δίνει αυτό το δικαίωμα, δηλαδή να εισπράττουν εισφορές από τα μέλη τους, σε όλα τα θρησκευτικά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου.
Αρθρο: ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
Το αίτημα αναγνώρισης- πιστοποίησης του Εβραϊκού Μουσείου της Ελλάδας αποδέχθηκε ομόφωνα το Συμβούλιο Μουσείων του υπουργείου Πολιτισμού μετά τη θετική εισήγηση της Διεύθυνσης Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Πρόκειται για το δεύτερο μη κρατικό μουσείο, έπειτα από το Δημοτικό Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος, το οποίο λαμβάνει το σήμα αναγνώρισης.
"Η διαδικασία δεν έχει χαρακτήρα αδειοδότησης, αλλά βελτίωσης μέσω της αξιολόγησης με βάση τις καλύτερες και τις πλέον σύγχρονες πρακτικές στο χώρο της μουσειολογίας" ενημερώνει το υπουργείο Πολιτισμού, τονίζοντας ότι είναι μια πρακτική που αφορά σε όλα τα μουσεία με τουλάχιστον τριετή λειτουργία, από την ίδρυση τους. Ειδικότερα, η αξιολόγηση έγινε σύμφωνα με τα κριτήρια που έχει θέσει το ΥΠΠΟΑ, κρίνοντας "την επάρκεια των μουσείων σε προσφερόμενες υπηρεσίες στους επισκέπτες, σε προσωπικό, σε κτηριακές υποδομές και, φυσικά, στη διαχείριση των συλλογών τους".
Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη δήλωσε σχετικά: "Σήμερα, 81 χρόνια, από τον Ιανουάριο 1942 που οι Ναζί συζήτησαν την "Τελική λύση του Εβραϊκού Ζητήματος", το Εβραϊκό Μουσείο στην Αθήνα αποτελεί έναν ιστορικό χώρο μνήμης, όχι μόνον για τους Έλληνες Εβραίους μάρτυρες και ήρωες του Ολοκαυτώματος, αλλά για τους πολίτες όλου του κόσμου που πρέπει να διαφυλάττουν στην ιστορική τους μνήμη φρικτά λάθη που αμαύρωσαν την ανθρώπινη Ιστορία. Το Εβραϊκό Μουσείο είναι το δεύτερο μη δημόσιο μουσείο που προσέρχεται στη διαδικασία αξιολόγησης. Ακολουθούν και άλλα. Παράλληλα, το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού μέσα στο ευρύτερο μεταρρυθμιστικό πλαίσιο της κυβέρνησης δρομολόγησε τους τελευταίους μήνες και τη διαδικασία πιστοποίησης- αξιολόγησης και των δημοσίων μουσείων. Και οι δύο διαδικασίες θα κινηθούν παράλληλα".
"Μας ενδιαφέρει η αξιολόγηση, μας ενδιαφέρει η πιστοποίηση", συνέχισε η κ. Μενδώνη. "Τα κίνητρα και τα ανταποδοτικά οφέλη των μουσείων που αναγνωρίζονται είναι σημαντικά: Το "αναγνωρισμένο" μουσείο διαθέτει αυξημένες πιθανότητες να ενταχθεί σε προγράμματα χρηματοδότησης και να αντιμετωπιστεί με ευελιξία σε ζητήματα κινητικότητας συλλογών και συνεργασιών με άλλες χώρες. Παράλληλα, ανήκει σε ομάδα μουσείων που φέρει ειδικό σήμα αναγνώρισης και απολαμβάνει ειδικά προνόμια".
Η ιδέα για τη δημιουργία Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδας γεννήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Το 1977 ιδρύθηκε ένα μικρό μουσείο που στεγάστηκε σε ένα χώρο δίπλα στη Συναγωγή, της οδού Μελιδώνη. Εκεί συγκεντρώθηκαν τα αντικείμενα που αποτέλεσαν τον πυρήνα της σημερινής συλλογής του. Ο συνεχής εμπλουτισμός της και η διεύρυνση των δραστηριοτήτων του μουσείου επέβαλαν την αναζήτηση νέου χώρου στέγασής του. Από το 1997 το μουσείο λειτουργεί στην ιδιόκτητη στέγη του -στην οδό Νίκης 39 - μετά την αποφασιστικής σημασίας οικονομική συμπαράσταση του υπουργείου Πολιτισμού και του "Συλλόγου των Φίλων του Εβραϊκού Μουσείου".
Οι συλλογές του προήλθαν από την Ισραηλιτική Κοινότητα Αθηνών και από το σύνολο των αντικειμένων (έγγραφα και κοσμήματα) που επιστράφηκαν από τη βουλγαρική κυβέρνηση στους Εβραίους της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και εμπλουτίζονται με δωρεές και αγορές. Τα αντικείμενα του αφορούν όλες τις εκφάνσεις του ανθρώπινου βίου του εβραϊκού στοιχείου της Ελλάδας.
Το μουσείο απέκτησε νομική υπόσταση το 1989, και λειτουργεί ως ΝΠΙΔ-Κοινωφελές Ίδρυμα, που διοικείται από επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο.
ΠΗΓΕΣ: ΑΜΠΕ
Capital.gr
No comments:
Post a Comment